Projecte escola nova 21

escola21_1

L’Escola La Guàrdia s’incorporarà al Programa Escola Nova 21. Es tracta d’un projecte d’escola avançada que es proposa replantejar el propòsit de l’educació i orientar la seva pràctica educativa per respondre als desafiaments de la societat del coneixement en un món globalitzat. Una escola en la qual el desenvolupament de les competències i  la personalització de l’aprenentatge  no són una declaració d’intencions sinó que orienten tota l’acció educativa.

El propòsit que guia les escoles avançades és promoure el desenvolupament integral de les persones amb una visió humanista de l’educació. Una escola avançada assumeix la formació en les dimensions cognitiva, emocional, motriu  i ètica i, d’aquesta manera, promociona les competències amb les que les persones esdevenen autònomes i poden tenir una vida plena. Aquest propòsit i aquesta visió determinen la concreció del currículum, la metodologia i l’avaluació dels aprenentatges i tenen impacte en el perfil professional del professorat i en l’estructura organitzativa dels centres educatius, dels seus espais i dels seus equipaments. La visió acadèmica d’un coneixement acumulatiu, per tant, desapareix en favor d’un desenvolupament de capacitats i competències de l’alumnat.

Els altres centres educatius del municipi que participaran en el Programa són l’Escola  Joan Juncadella, Sant Vicenç i l’institut Gabriela Mistral.

Molta sort a tots en aquesta nova singladura.

Posted in General.